Pressemeddelelse

Pressemeddelelse

Geia Food etablerer kontor i Norge

Eksporten hos Geia Food A/S fortsætter med uformindsket styrke, og ikke mindst i Norge har selskabet oplevet stor vækst i de senere år. Derfor har Geia Food besluttet at etablere sig med et egentligt kontor i Oslo, og det skal efter planen løfte salget yderligere på det ellers svære norske marked.

Geia Foods nyåbnede kontor i Norge er resultatet af en større satsning rettet mod nogle af de største aktører i den norske detailhandel. Det har resulteret i en lang række samarbejds- og private label-aftaler, der sammen med et attraktivt prisniveau har løftet Geia Foods omsætning på det norske marked ganske betragteligt.

Det er især Geia Foods frostvarer, der finder vej til nordmændenes indkøbskurve, men med en produktportefølje, der også omfatter køle- og kolonialvarer, vil paletten af de varer, Geia sælger på det norske marked, blive udvidet betragteligt over de kommende år. På trods af at markedet er stramt toldreguleret, kan Geia Food stadigvæk konkurrere på prisen – også selvom der er tale om eksempelvis en pizza produceret i Italien eller en færdigret produceret i Thailand.

Etableringen af selskabet er en realitet og det er to tidligere direktører i Diplom Is Norge, der kommer til at stå i spidsen for selskabet. ”Vi er meget tilfredse med, at det er lykkedes os at tiltrække to meget erfarne og ekstremt kompetente FMCG-folk i Norge til vores virksomhed, og vi har store forventninger til at de kan indfri vores ambitioner” siger CEO i Geia Food A/S, Claus Ravnsbo.

Geia Foods målsætning er at blive en central solution provider for detailhandlen i hele Skandinavien. Således har Geia Food i 2010 og 2014 etableret kontor i henholdsvis Sverige og Finland, og medarbejderne på Oslo-kontoret skal på lignende vis sikre en tæt kontakt til de norske detailkæder.

”Vi trives bedst, når vi har en tæt kontakt til vores kunder, og derudover har vi en erklæret målsætning om at være lokalt forankret på vores nærmarkeder. Det gør, at vi hele tiden har en god føling med, hvad markedet efterspørger, og desuden giver det os mulighed for at yde en meget fokuseret salgsindsats med høj leveringssikkerhed”, fastslår Claus Ravnsbo.