Geia Food passerer 1 milliard i omsætning

Pæn vækst i Danmark og på eksportmarkederne får for første gang omsætningen i Geia Food til at passere én milliard kroner.

En høj grad af innovation og et konstant fokus på udvikling af nye fødevarekoncepter er noget af det, der gennem årene har drevet væksten i Geia Food. 2015 markerede således endnu en milepæl i selskabets historie, idet omsætningen rundede 1 mia. kroner - nærmere bestemt 1,086 mia. Driftsresultatet endte på 29,239 mio. kroner, hvilket er godt 5,5 mio. kroner bedre end i 2014. Årets resultat landede på 27,276 mio. kroner, godt hjulpet på vej af finansielle indtægter på 7,508 mio. kroner.

Resultatet betegnes af ledelsen og bestyrelsen som tilfredsstillende, idet vilkårene på samtlige markeder, hvor Geia Food opererer, er præget af intens konkurrence. Forventningerne til 2016 er en fortsættelse af den positive udvikling, med en yderligere satsning på at udbygge tilstedeværelsen i de øvrige skandinaviske lande.

Virksomheden har senest i september 2015 åbnet kontor i Norge og er i dag repræsenteret i såvel Sverige som Finland. I 2015 ansatte Geia Food som følge heraf 10 nye medarbejdere, hvoraf de syv blev ansat uden for landets grænser. Også i de kommende år vil virksomheden fortsætte med at investere i organisationen.

“Nu er den første milliard nået, men vi har ikke tænkt os at hvile på laurbærrene.
Vi anser Skandinavien som vores hjemmemarked og investerer fortsat kraftigt i tilførsel af nye kompetencer til vores kontorer i alle landene. Derudover udbygger vi hele tiden forretningen med nye markeder og produktkategorier. Blandt andet er vi startet med at sælge ost til en lang række high-end-supermarkeder i Kina”, fortæller Claus Ravnsbo, CEO i Geia Food.

Han forklarer desuden væksten i Skandinavien med, at Geia Food er lokalt forankret på de enkelte markeder og dermed er tæt på kunderne.

“En tæt dialog med kunderne er altafgørende for, at vi lykkes. Vi skal kunne udvikle nye koncepter i et højt tempo og sikre, at vores kunder får værdi ved at handle med os”,
siger han.